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Lady Esther 100 Years

Maintaining a brand in the market for a century, has demanded from all persons involved to react to changes in consumer habits and needs at all times. In the beginning, the idea was to offer to a broad class of consumers, the kind of skin care which was regarded a pure luxury by many people at that time. Products available in the cities were prohibitive in the country. With her Four Purpose Cream, Lady Esther created something more than a product that just satisfied a luxury need.Moreover,it has proven to be genuinely beneficial to millions of women and con- vinced them to use it continuously rather than just water and soap. By entering the German market fifty years ago the brand started its diversification, moving away from a mono-product philosophy, but instead towards the development of individual and more specific skin care products.This is a never ending process that will lead to ever new developments in the future. The skin is the largest human organ and the con- sumer’s willingness to take better care of it grows with increasing age. Eine Marke über einhundert Jahre erfolgreich am Markt zu behaupten hat von allen Beteiligten immer wieder verlangt, auf wechselnde Gewohnheiten und Bedürfnisse zu reagieren. Zu Beginn war es die Idee, einer breiten Schicht Zugang zu einer Hautpflege zu verschaffen, die damals noch als Luxus galt. Die teuren Produkte in den Metropolen waren auf dem Lande unerschwinglich.Mit der Four Purpose Cream schuf Lady Esther ein Produkt, das nicht nur ein Luxusbedürfnis befriedigte. Vielmehr bewies das Produkt seinen echten Nutzen und überzeugte Milli- onen Frauen, ihre Haut mit mehr als nur mit Wasser und Seife zu reinigen und zu pflegen. Mit dem Eintritt in den deutschen Markt nach einem halben Jahrhundert begann eine Diversifikation, weg vom Monoprodukt und hin zu den individuellen Angeboten und spezifischen Produkten. Dieser Pro- zess ist niemals abgeschlossen und wird auch in Zukunft zu immer neuen Entwicklungen führen. Die Haut ist das größte Organ des Menschen und das Pflegebewusstsein verstärkt sich mit zunehmendem Lebensalter. Bei Lady Esther kennt man die Bedürfnisse der Kundin genau. Das ist die Grundlage für das Vertrauen der Kosmetikerin in die Marke. Lady Esther is well aware of customer needs.This is the foundation on which aestheticians place their trust in the brand. Diese Festschrift wäre unvoll- ständig ohne sie: Vitamin A Creme. Unsere Nummer 1. This chronicle would not be complete without mentioning our Number 1 product, Vitamin A Cream.

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