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Lady Esther 100 Years

Die Four Purpose Cream und ihre Varianten zehren von ihrem enormen Bekanntheitsgrad auf dem US-Markt, der von den neuen Inhabern später nur noch abgeschöpft wird. Their high degree of popularity in the US market, enabled the Four Purpose Cream and its var- iations to generate sales. None- theless, their profit generating capabilities declined in the long- run as a result of excessive discount practices on the part of the new proprietors. 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 1969 1960 1969 Chesapeake Industries Inc. from New York had won the bid for Lady Esther in 1953.When the trade mark was first registered in Germany in 1961, they had transformed into Chemway Corporation, N.J.The “Esüdro”of Munich, a wholesale cooperative formed by southern Germany druggists began to import Lady Esther from America. A trade mark conflict with the German brand Margaret Astor, belonging to Blendax of Mainz, was settled soon but lead to their complete takeover and formation of the Lady Esther Kosmetik GmbH. This marks the start of an own product and brand development, independent from the American company. Products were marketed in Germany through drugstores and the perfume departments of warehouses. Im November1953 hatte Chesapeake Industries Inc., aus New York den Zuschlag für Lady Esther erhalten. 1961,als das Warenzeichen in Deutschland ange- meldet wurde, war die Gesellschaft zur Chemway Corporation, N.J.geworden.Die„Esüdro“in München, eine Einkaufsgemeinschaft süddeutscher Drogerien, begann mit dem Import aus Amerika. Schon bald kam es zu einem Warenzeichenstreit mit der deutschen Marke Margaret Astor, die zu den Blendax-Werken in Mainz gehörte. Man einigte sich, und die Mainzer übernahmen die Marke gleich selbst und gründeten die Lady Esther Kosmetik GmbH. Damit begann eine vom amerikanischen Unterneh- men vollkommen unabhängige Produkt- und Marken- entwicklung, und deren Vermarktung in deutschen Drogerien und den Fachabteilungen der Warenhäuser. Östrogen Hormon Creme von Lady Esther. In den 1960ern ein hochaktueller und moderner Wirkstoff. Auch jüngere Ziel- gruppen werden angesprochen. Estrogenic Hormone Cream from Lady Esther.This was a modern and highly topical ingredient in the1960s.Younger consumer groups were also targeted. Vogue, March 1964

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