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Lady Esther 100 Years

Der bekannte Orchesterchef Wayne King und seine Auftrag- geberin Syma Cohen. Seine wöchentliche Lady Esther Sere- nade war eine Radiosendung, die national ausgestrahlt wurde. Orchestra leader Wayne King and business partner Syma Cohen. His Lady Esther Sere- nade was a very popular weekly radio show which aired nation- wide. “When radio broadcasting began in the late 1920s, the cosmetic industry hastened to sponsor programs and purchase commercial spots.In1931,Lady Esther became the first cosmetics firm to allot almost all its advertising budget to the airwaves; promoted as a depression-era product cheaper than its competition, Lady Esther saw sales increase 400 percent within a year of its first broadcast.” This is from Kathy Peiss’ report from the Making of America’s Beauty Culture *. Alfred Cohen ties the fans of the radio stars to the brand.Those who write to the company as requested not only receive the required autograph but also a sample of Four Purpose Cream, or a sachet contain- ing the new face powder. Favourite among the “flat- tering” shades becomes Bridal Pink. *Kathy Peiss, Hope In A Jar, University of Pennsylvania Press, 2011 “Als Ende der 1920er Jahre Radiowerbung aufkam, beeilte sich die Kosmetikbranche Programme zu sponsern und Werbezeit einzukaufen. Lady Esther war 1931 die erste Firma, die ihren gesamten Etat für Funkwerbung einsetzte; während der Depression warb man damit günstiger als die Konkurrenz zu sein. Im ersten Jahr auf Sendung wurde der Umsatz um 400 Prozent erhöht.“ So berichtet es die Histo­ rikerin Kathy Peiss in ihrer Arbeit über die amerikani- sche Schönheitsindustrie.Alfred Cohen bindet die Fans der Radiostars an die Marke.Wer wie aufgefor- dert schreibt, der erhält nicht nur das gewünschte Autogramm, sondern auch eine Probe der Four Pur- pose Cream oder einen Musterbeutel mit dem neu entwickelten Gesichtspuder. Favorisierte Nuance der „schmeichelhaften“ Farben wird Bridal Pink (Hoch- zeits-Rosa). Das kleine Rougedöschen für die Handtasche wurde ebenfalls zum Bestseller. This tiny rouge for every hand- bag, measuring just over an inch became another bestseller.

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